top of page

Vlasy a barvičky

Všichni, kdo mě znají déle než půl roku ví, že si ráda barvím vlasy...


Už jako malá jsem toužila po červené, proto jedna z prvních barev, kterou jsem si v -nácti dala na hlavu, byla henna... nu nebylo to tak červené, jak jsem si představovala. Tak jsem to zkusila znovu... a znovu... až jsem měla něco tříbarevného na té hlavě a jediné, jak to šlo spravit, bylo na to hodit černou. Krabicová modro-černá barva byla super, prvních pár dní na sluníčku jsem opravdu zářila modře a zbytek času mi černé vlasy krásně ladily ke gothic oblečení, které mému životu tehdy silně vládlo.


Jaké další barvy jsem na hlavě měla? Jako přírodní bruneta je hnědá samozřejmostí, experimentovala jsem s odbarvováním a fialovou, takže se po cestě omylem povedla i modrá a zelená, než jsem jednou měla konečně i pořááádně fialovou. Po blond období se mi v Koreji konečně povedla zářivě červená, ke které jsem se poté ještě jednou vrátila. Údržba je ale vysilující a tak teď zůstávám déle u hnědé, aby si vlasy trochu odpočaly, ale možná opět začnu trochu zesvětlovat...


Jelikož se řadím mezi ty, které mají spíše jemné vlasy a nemám jich na rozdávání, nikdy jsem se nepokoušela o celou bílou/stříbrnou hlavu, protože by to moje vlasy asi nevydržely... zkusila jsem to jen na konečcích, které už tak byly zničené a do bíla skoro odbarvit nešly... ani na třikrát... a ta stříbrná na nich vydržela 2 dny. Takže nic pro mě.


Moje oblíbená?

Asi červená, proto se k ní vracím, ale i tmavě fialová (ne ta zářivá) byla velmi sympatická.


Nejsou pak vlasy zničené?

Jsou. Ale hodně záleží na vaší genetice a na péči, kterou vlasům dáváte. A to nemyslím jen nějakou dobu před a ihned po barvení, ale pravidelně. Když vidím, že už jsou konečky hodně unavené, tak je prostě ustřihnu, když mi přijde, že mi padají hodně, tak prostě nebarvím a přemýšlím, čím to může být. Hodně stresu? Jsem někde v cizině a je tam jiná voda? Co šampon? Nějaká maska? Jak jsem na tom s vitamíny a minerály? Měnila jsem stravu? Prostě wtf? Také už se mi stalo, že jsem po umytí měla spodní polovinu vlasů naprosto suchou a ot tak, že byly vlasy tvrdé a musely se "zlomit". Na to mi kadeřnice řekla, že to je naprosto dehydratovaný vlas a hlavně by se to v tomto stavu nemělo česat atd, tak jsem nasadila hydratační mléka, masky a oleje a po pár měsících už se to spravilo.


Poslouchejte svoje tělo, v tomto případě vlasy a pokaždé zvažte, jestli barvit, odbarvovat, nebo ne. Někdy může být barva 1x za měsíc v pohodě, jindy zjistíte, že by to chtělo asi delší pauzu atd. V Koreji jsem červenou dobarvovala asi jednou za 2 týdny a vlasy to snášely dobře.


Speciální přípravky na barvené vlasy – ano/ne?

Podle mě je to z velké části marketingový tah. Také jsem trávila hodiny v obchodech, kde jsem se nemohla rozhodnout pro ten správný šampon, protože:


"Tenhle je sice na lupy, ale tenhle má hezčí balení... ale je na suché vlasy a to já nemám, tak mi to asi nesedne, ale voní krásně a ono to nemůže přímo škodit ne? To by se neprodával. No ale spíš by to teda chtělo na mastné... což je tady tenhle, ale není k němu balzám a navíc je to dražší, tak asi by byl lepší ten vedle... ale když tuhle značku neznám tak co já vím co v tom je. Tak radši zůstanu tady u toho... ale ten už jsem měla tak nemám zkusit nějaký nový? Tenhle je prý s keratinem, to se hodí vždycky, ale nebudu mít splihlé vlasy pak? Co je tady na jemné vlasy? Jo a vlastně jsem je teď barvila. Proč není nic na barvené + lupy? Hmm ... hmm... ne... ne... hmmm... možná... hmm........ achjo!


... znáte to?


Nemyslím si, že šampony přímo na barvené vlasy jsou v něčem zázračné. Spíše používejte šampon, který vašim vlasům sedí vždy a starejte se o ně dlouhodobě. Šok barvou potom snadněji zvládnou i bez speciálních super šamponů.


Od té doby, co jsem přešla na tianDe, mám doma v průměru 3-4 šampony podle toho, co moje vlasy zrovna potřebují. Občas, když je větší sucho, tak mě svědí hlava a objevují se mi i lupy. Na to mám velmi jemný, pokožku zklidňující šampon, který je na suché i mastné lupy. Když ale tenhle problém nemám, nemám potřebu ho používat, tak potom mívám i jeden jakoby neutrální, jeden na padání vlasů v době, kdy toho padá více než normálně a po kůře tohoto proti-vypadávacího na nějakou dobu nasazuji šampon s ženšenem, který podporuje růst. Nu a střídám, dle potřeby. Konečně se dívám spíše na ingredience, nikoliv na obal a vůni a zkouším, co mé hlavě a vlasům dělá dobře.


Také stojí za to si uvědomit, jak si vlasy myjete. V dnešní době už je přehršel informací všude, ale i tak nějakou dobu trvalo, než se ke mě doneslo, že stačí umýt pokožku hlavy a nemusím šamponem mega pěnít zbytek vlasů jako to ukazují v reklamách - obzvlášť když si myjete vlasy skoro každý den. A když nanášíte balzám, tak jen na konce a naopak kořínkům a pokožce byste se měli vyhnout. Ke kořínkům aplikuji jen masky, například po barvení nasazuji těžší kalibr a to masku s hadím tukem, která silně regeneruje. Pak ještě po každém mytí ještě na vlhké vlasy dávám nesmývatelné sérum (už několik let pravidelně to samé) a na konečky občas dodatečnou péči v podobě olejů nebo mlék.

V "době lupů" si vlasy myji speciálním gumovým kartáčem přímo na to určeným a občas, když to zrovna mám doma na závěr proplachuji octem na vlasy.


Zní to jako hodně přípravků a hodně stráveného času, ale: 1) moje extra péče oproti normálnímu mytí zabere cca o 3 minuty navíc a 2) když vám to za to nestojí, tak hold ale nečekejte zázraky. Staré způsoby, staré výsledky.


Rady na konec

Udržte si selský rozum.

Odbarvit ten samý vlas 3x v jeden den prostě nemůže dělat dobrotu. Pokud máte vlasy jako slámu, taky to asi není dobře. Pokud vám odmítají normálně uschnout, už jste si je zničili, tak jim dejte hlavně oraz. Když máte černé vlasy, nečekejte jedním odbarvením krásný blond výsledek. Když máte odrosty po celo-obarvení ta barva vám opravdu chytne ve dvou odstínech. Když píšou na krabici, že to nemáte na hlavě nechávat déle než 45min, panebože poslechněte je. Nevíte coby? Jděte ke kadeřnici. Není to zas tak složité ☺.



12 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page